March 24, 2021
‘Virtual Influencers’ are digital characters which are generated by computer graphics. They can do almost everything like real humans. Virtual influencers are able to promote brands and products with the creative content and picture on their platforms. The exclusivity of virtual influencers is that they are dashing like the real human being. Apart from promoting products, they can post pictures of their activities as if they were real influencers. For example, they post pictures when they are working out, and they are meeting their friends on the street.
Imma is a Japanese girl with a pink bob, flawless skin, and cute character. She is fashionable, popular, and really attractive. She has over 332k followers, and she gets plenty of top brands deals such as Porsche Japan, IKEA, Dior, Puma, Nike, Valentino, Amazon, Calvin Klein, and Valentino. Furthermore, Imma’s pictures are so natural and lively that many people think she is a real human. For example, sewing with the villagers, playing with her dog, dancing, and going outside to meet her friends. Unbelievably, she is just only a virtual influencer!
In the fast-changing technological age, virtual influencers are one of the best choices for many brands because they can control influencers’ characters and behaviors. Additionally, they are able to generate images of virtual influencers as they want such as hair, face, shape, including race. These are the advantages of virtual influencers that can satisfy many companies. However, there are some disadvantages as well. Some followers may feel that these influencers are not real, and unreliable, so it can also negatively impact the decision of consumers. As mentioned before, virtual influencers have both advantages and disadvantages for brands, and it all depends on consumers’ judgment and their circumstances.
Virtual influencers have no life, yet they are powerful. They also have a massive impact on marketing. Therefore, many brands begin to create their own virtual influencers as well. We will definitely see more virtual influencers on online platforms in the future and these influencers will look more life-like until we can separate out whether they are real or virtual!
Retrieved from: https://influencermatchmaker.co.uk/blog/virtual-influencers-what-are-they-how-do-they-work
MSTCI หลักสูตรปริญญาโทสาขา Technology and Creative Innovation ที่ให้คุณได้มากกว่าการเรียนรู้!เพราะนี้เป็นโอกาสที่คุณจะได้สร้างมิตรภาพ ขยายเครือข่ายธุรกิจใหม่ๆในวงการ ทำงานร่วมกับผู้เชี่ยวชาญจากบริษัทชั้นนำระดับประเทศ และสร้างแรงขับเคลื่อนในการเรียนรู้ให้กับคุณได้เป็นอย่างดี
Read Moreมารู้จักกับ MSTCI ผ่านบทสัมภาษณ์จาก Industry Partners! — หลังจากเต็มอิ่มกับการเรียนภาคทฤษฎีในเทอมแรกแล้ว MSTCI จะพานักศึกษาทุกคนลงสนามจริงด้วยการทำ “Capstone Project” แก้ปัญหาให้อุตสาหกรรมจริง ร่วมกับองค์กรระดับประเทศเหล่านี้อย่างใกล้ชิด!
Read MoreIn the 21st century, technology can be described as one of the influencers in the world. Everything has to rely on its ability to change and adapt things to be more easily. The technology which is realized as the top of modern technology in the current era is the AR technology, and it can be utilized with many devices, such as a smartphone, a computer, or even an unexpected device.
Read MoreEntertainment Innovation คือหนึ่งในแวดวงที่มีสิ่งใหม่ๆ และเทคโนโลยีที่น่าสนใจที่คนทั้งโลกจับตามองและให้ความสนใจอยู่เสมอวันนี้คุณคามิน ภัคดุรงค์ Creative Technologist และอาจารย์จากโปรแกรม Technology and Creative Innovation (TCI) CMKL University จะมาอัพเดทเทรนด์ในแวดวง Entertainment Innovation ในปี 2020 ให้เราฟังกันว่า ปีหน้าเทคโนโลยีใดจะเข้ามามาอยู่ในชีวิตเราแบบเต็มตัว สิ่งใหม่ๆ ที่จะช่วยยกระดับสื่อบันเทิงให้เราเสพมีอะไรบ้าง ไปดูกัน!
Read Moreหลักสูตรปริญญาโทสาขา Technology and Creative Innovation (MSTCI) เปิดให้ทุนแก่ผู้ที่มีความเชี่ยวชาญจากสาขาต่าง ๆ ทั้งผู้ที่ยังเป็นนักศึกษาในปัจจุบัน และ Professional จากสาขาที่หลากหลาย เข้ามาเป็นนักเรียน EIC ใน Cohort Fall 2022 ที่จะถึงนี้ พร้อมมาเป็นกำลังสำคัญในการสร้าง Entertainment Innovation Lab ไปพร้อมกับอาจารย์และนักวิจัยแนวหน้าของประเทศ!
More Scholarship Info