Virtual Influencers: the Powerful Lifelike in the Fast-changing Technological Era

March 24, 2021

Influencers are people who have the ability to influence others by promoting or recommending the product or service on social media. They can persuade consumers to purchase products until those particular products get out of stock. Moreover, the power of influencers is unexpected because it can be extremely impactful to people's thoughts and minds. Due to the pandemic,  many companies started to create influencers who are the perfect model for their brands to promote products and attract consumers. These influencers will perfectly portray the image of their companies, and can be controlled behaviors because they are not real human. These amazing influencers are called virtual influencers’

 

Instagram: imma.gram

Virtual Influencers’ are digital characters which are generated by computer graphics. They can do almost everything like real humans. Virtual influencers are able to promote brands and products with the creative content and picture on their platforms. The exclusivity of virtual influencers is that they are dashing like the real human being. Apart from promoting products, they can post pictures of their activities as if they were real influencers. For example, they post pictures when they are working out, and they are meeting their friends on the street.

 

Imma is a Japanese girl with a pink bob, flawless skin, and cute character. She is fashionable, popular, and really attractive. She has over 332k followers, and she gets plenty of top brands deals such as Porsche Japan, IKEA, Dior, Puma, Nike, Valentino, Amazon, Calvin Klein, and Valentino. Furthermore, Imma’s pictures are so natural and lively that many people think she is a real human. For example, sewing with the villagers, playing with her dog, dancing, and going outside to meet her friends. Unbelievably, she is just only a virtual influencer!

 

Instagram: imma.gram


Are they good?

In the fast-changing technological age, virtual influencers are one of the best choices for many brands because they can control influencers’ characters and behaviors. Additionally, they are able to generate images of virtual influencers as they want such as hair, face, shape, including race. These are the advantages of virtual influencers that can satisfy many companies. However, there are some disadvantages as well. Some followers may feel that these influencers are not real, and unreliable, so it can also negatively impact the decision of consumers.  As mentioned before, virtual influencers have both advantages and disadvantages for brands, and it all depends on consumers’ judgment and their circumstances. 

Instagram: imma.gram


Virtual Influencers are new and trendy in this era

 Virtual influencers have no life, yet they are powerful. They also have a massive impact on marketing. Therefore, many brands begin to create their own virtual influencers as well. We will definitely see more virtual influencers on online platforms in the future and these influencers will look more life-like until we can separate out whether they are real or virtual!

Retrieved from: https://influencermatchmaker.co.uk/blog/virtual-influencers-what-are-they-how-do-they-work

https://www.virtualhumans.org/human/imma-gram

Other blog Posts

Core Courses วิชาหลัก ปูพื้นฐานใน Fall Semester

Core Courses วิชาหลัก ปูพื้นฐานใน Fall Semester

May 23, 2023

ในหลักสูตร MSTCI Program เราได้เล็งเห็นความสำคัญตั้งแต่พื้นฐานแรกเริ่ม ที่จะนำไปสู่การผสมผสานเทคโนโลยีและงานบันเทิงเข้าด้วยกัน จนเกิดเป็นประสบการณ์ และแรงบันดาลใจ ที่สามารถนำไปใช้ในการทำงานเป็นทีมเพื่อเสนอผลงานต่อลูกค้าได้จริง

Read More
โอกาสที่มากกว่าใน Entertainment Technology

โอกาสที่มากกว่าใน Entertainment Technology

May 23, 2023

MSTCI หลักสูตรปริญญาโทสาขา Technology and Creative Innovation ที่ให้คุณได้มากกว่าการเรียนรู้!เพราะนี้เป็นโอกาสที่คุณจะได้สร้างมิตรภาพ ขยายเครือข่ายธุรกิจใหม่ๆในวงการ ทำงานร่วมกับผู้เชี่ยวชาญจากบริษัทชั้นนำระดับประเทศ และสร้างแรงขับเคลื่อนในการเรียนรู้ให้กับคุณได้เป็นอย่างดี

Read More
Streaming Online Concert: the New Normal of Entertainment Industry

Streaming Online Concert: the New Normal of Entertainment Industry

March 15, 2021

After the Coronavirus pandemic, the world has changed in every aspect. This change highly affects our lifestyle including entertainment, concerts, fan meetings, or movie theatre businesses. Thus, many organizers were put in a position that they had to deal with the new phenomenon.

Read More
ศาสตร์การทำ ASMR Content แบบจบครบทุกประเด็น ฉบับมือใหม่

ศาสตร์การทำ ASMR Content แบบจบครบทุกประเด็น ฉบับมือใหม่

April 29, 2020

ช่วงนี้ไม่ค่อยได้ออกไปไหน หลายคนเปิด Youtube ดูคลิปเป็นการผ่อนคลาย เหล่านักท่องยูทูปทั้งหลายต้องเคยได้ยินคำว่า ASMR ที่เราเห็น Youtuber และเหล่าเซเลปนิยมอัดคลิปเสียงกระซิบ หรือชิมอาหาร ซึ่งกระแส ASMR Fever เป็นสิ่งที่ Creator แจ้งเกิดตัวเองในวงการหลายคน และมีการเติบโตอย่างก้าวกระโดดเมื่อ 3 ปีที่ผ่านมา จาก Google Trend จะเห็นว่าผลการค้นหาคำว่า #ASMR จาก Youtube เริ่มเป็นเทรนด์ที่ชัดเจนตั้งแต่ปลายปี 2560 จนถึงปัจจุบัน ซึ่งประเทศเกาหลีใต้เป็นประเทศที่มีการเซิร์จหาคำว่า ASMR มากที่สุด ASMR เป็นปรากฎการณ์การตอบสนองของความรู้สึกเมื่อเราได้ยิน มองเห็น หรือสัมผัสอะไรบางอย่าง แล้วรู้สึกผ่อนคลาย โดย ASMR ย่อมาจาก Autonomous Sensory Meridian Response ซึ่งตัวอย่าง ASMR ที่อยู่รอบตัวเรา มีตั้งแต่ เสียงฝนตก เสียงคลื่นกระทบฝั่ง การถูกลูบหัวเบา ๆ สัมผัสแตกเป๊าะแป๊ะในปากเวลาเรากินลูกอมเป๊าะแป๊ะ หรือแม้แต่แค่การที่เรามองดูผู้คนเดินไปมาริมหน้าต่างร้านกาแฟแล้วรู้สึกเคลิ้ม ผ่อนคลาย ทั้งหมดล้วนเป็นปรากฏการณ์ ASMR ด้วยกันทั้งนั้น สำหรับแนวทางของงานบันทึกเสียงโดยส่วนมากแล้วมีด้วยกัน 3 แนวทางหลัก มาดูกันเลยค่ะว่าแต่ละแนวทางแตกต่างกันอย่างไรบ้าง?

Read More

M.S. in Technology and Creative Innovation (MSTCI)

Scholarships and Fellowships Open Now!

หลักสูตรปริญญาโทสาขา Technology and Creative Innovation (MSTCI) เปิดให้ทุนแก่ผู้ที่มีความเชี่ยวชาญจากสาขาต่าง ๆ ทั้งผู้ที่ยังเป็นนักศึกษาในปัจจุบัน และ Professional จากสาขาที่หลากหลาย เข้ามาเป็นนักเรียน EIC ใน Cohort Fall 2022 ที่จะถึงนี้ พร้อมมาเป็นกำลังสำคัญในการสร้าง Entertainment Innovation Lab ไปพร้อมกับอาจารย์และนักวิจัยแนวหน้าของประเทศ!

More Scholarship Info