April 8, 2021
To commemorate the 50th anniversary of the Apollo 11 moon landing, the project was inspired by Laurie Anderson’s experience as the first artist in residence at NASA. Collaborated with the new media Taiwanese artist – Hsin-Chien Huang – to create MIF19 ‘to the moon’ project flying the audiences into outer-space.
“I was the first artist in residence at NASA,” said Laurie Anderson. “For three years, I was just a fly on the wall at Mission Control in Houston, Jet Propulsion lab in Pasadena, and the Hubble in Maryland. Artists have a different point of view and that should be represented.”
‘To the Moon’ presents imaginaries and dark new moon utilizing images and tropes from Greek mythology, literature, science, sci-fi, space movies and politics. The 15-minute VR journey transports audiences onto the surface of the moon to walk, fly through the shape of extinct life forms – DNA dinosaurs’ skeletons –, and experience the film and music inside.
To the Moon is dedicated to the ancient Chinese painter who made a huge masterpiece vertical landscape painting with the natural environment of forest, pine trees, and waterfalls, and he walked into the painting when he finished it. Therefore, this is the spark of the whole exhibition which allows audiences to walk into the work of art.
“What humans can and can’t do in the natural world is one of the several themes in To the Moon.” explained Laurie Anderson.
Virtual reality is the cutting-edge technology which provides the impossible phenomenon in the natural world to become true and boosts human’s creativity to create the work of future art. To the Moon is one of the masterpiece exhibitions ever which serves the new experience of the lunar space race for audiences.
Retrieved from: https://edition.cnn.com/style/article/laurie-anderson-moon-virtual-reality-smart-creativity/index.html
ในช่วงวิกฤต COVID-19 ทำให้เทคโนโลยีออนไลน์ได้เข้ามามีบทบาทสำคัญในการปรับตัวอย่างเห็นได้ชัด หลักๆ คือเรื่องของอาหาร การกิน และการทำงาน เราจะมาไล่ดูกันทีละหัวข้อของเทคโนโลยีที่เข้ามาช่วยแก้ปัญหาในสถานการณ์ Social Distance ในตอนนี้
Read Moreในสถานการณ์ที่ความบันเทิงหลายรูปแบบยังต้องถูกจำกัดอยู่แค่ในบ้าน หรือบนหน้าจอเท่านั้น แล้วสายคอนเสิร์ตล่ะ จะทำยังไงดี? ขอเชิญทุกคนพบกับมิติใหม่ในการดูคอนเสิร์ตแบบ Social Distancing ที่เปิดการแสดงผ่านเกม ทำให้เกิดเป็นคอนเสิร์ตเสมือนจริง หรือ Virtual Concert ขึ้นเป็นครั้งแรกของโลก และยังทุบสถิติผู้ล็อคอินเข้าไปชมได้ถึง 27 ล้านคนอีกด้วย วันนี้เราจึงนำตัวอย่าง Virtual Concert จากศิลปินดังที่เพิ่งจัดอีเวนท์จบไปหมาดๆ มาแชร์ให้ทุกคนอ่านกันค่ะ
Read MoreEIC หลักสูตรปริญญาโทสาขา Entertainment Innovation ที่ให้คุณได้มากกว่าการเรียนรู้!เพราะนี้เป็นโอกาสที่คุณจะได้สร้างมิตรภาพ ขยายเครือข่ายธุรกิจใหม่ๆในวงการ ทำงานร่วมกับผู้เชี่ยวชาญจากบริษัทชั้นนำระดับประเทศ และสร้างแรงขับเคลื่อนในการเรียนรู้ให้กับคุณได้เป็นอย่างดี
Read MoreEntertainment Innovation คือหนึ่งในแวดวงที่มีสิ่งใหม่ๆ และเทคโนโลยีที่น่าสนใจที่คนทั้งโลกจับตามองและให้ความสนใจอยู่เสมอวันนี้คุณคามิน ภัคดุรงค์ Creative Technologist และอาจารย์จากโปรแกรม Entertainment Innovation Center (EIC) CMKL University จะมาอัพเดทเทรนด์ในแวดวง Entertainment Innovation ในปี 2020 ให้เราฟังกันว่า ปีหน้าเทคโนโลยีใดจะเข้ามามาอยู่ในชีวิตเราแบบเต็มตัว สิ่งใหม่ๆ ที่จะช่วยยกระดับสื่อบันเทิงให้เราเสพมีอะไรบ้าง ไปดูกัน!
Read Moreหลักสูตรปริญญาโทสาขา Technology and Creative Innovation (MSTCI) เปิดให้ทุนแก่ผู้ที่มีความเชี่ยวชาญจากสาขาต่าง ๆ ทั้งผู้ที่ยังเป็นนักศึกษาในปัจจุบัน และ Professional จากสาขาที่หลากหลาย เข้ามาเป็นนักเรียน EIC ใน Cohort Fall 2022 ที่จะถึงนี้ พร้อมมาเป็นกำลังสำคัญในการสร้าง Entertainment Innovation Lab ไปพร้อมกับอาจารย์และนักวิจัยแนวหน้าของประเทศ!
More Scholarship Info